Een werkplek met toekomst

Kantoortuin van de toekomst

09 jan Een werkplek met toekomst

Facilitair Management

Facilitair Management was vroeger nog een op zichzelf staande afdeling. Maar vandaag de dag is het meer en meer verweven in het primaire proces van de organisatie. En dat wordt mede mogelijk gemaakt door de huidige technologieën. Kon je in het verleden alleen maar werken op kantoor, tegenwoordig kan je overal je laptop openklappen.

Kantoorruimtes vragen dan ook om een meer efficiëntere indeling. Kostbare vierkante meters kunnen veel effectiever gebruikt worden, waardoor een indeling niet alleen kostenverlagend, maar ook duurzamer en energiezuiniger wordt (wet- en regelgeving vanuit Europa). Een indeling die behalve werkbeleving, ook ruimte biedt voor de persoonlijke beleving. Een flexibele ruimte waar interactie mogelijk is en waar werknemers zich kunnen ontplooien. Maar bovenal een werkomgeving die talent aantrekt én behoudt.

War on Talent

Want generatie Z, de medewerkers van morgen, zullen zeker eisen stellen aan de werkplek die ervoor moet zorgen dat hij of zij zich bindt aan een onderneming. Is het internetbereik optimaal? Zijn werkplekken ergonomisch ingesteld? Is er een mogelijkheid om op afstand te overleggen? Maar ook: is er een inspirerende omgeving waar koffie gedronken kan worden? Vragen die beantwoord en ingevuld moeten worden door een facilitair expert.

Slimme organisaties focussen zich daarom niet meer zozeer op de prestatiedrang of vlekkeloze CV van nieuwe talenten, maar op hun mindset. En dat kan heel goed met een gezonde, inspirerende werkomgeving in combinatie met de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Integrale samenwerking

Die ontwikkelingen worden niet alleen geïnitieerd door HR, de ICT afdeling of Facilitair Management, maar vragen vooral om een integrale samenwerking. Wat automatisch inhoudt dat FM steeds vaker op strategisch niveau moet meedenken over de inrichting en verbetering van processen en werkomgeving.

Het uitvoeren van al deze facetten, ligt dus op het bord van een Facilitaire afdeling. Nu al beginnen met het erkennen en herkennen van trends en behoeftes, plus het analyseren van de eigen huidige werkomgeving, maakt dan dat jouw onderneming een voorsprong heeft voor het aantrekken van nieuw talent!

 

 

Sandra Gerlings

Sandra Gerlings werkt al jaren in de facilitaire dienstverlening, waar zij middelgrote Flowtwo Sandra Gerlingsbedrijven ondersteunt op het gebied van procesverbetering en organisatieontwikkeling. Ook het opzetten van een strategisch inkoopbeleid en professionalisering van een facilitaire afdeling is aan haar toevertrouwd. Alles met een passie voor verbetering, maar met de filosofie van de onderneming in haar achterhoofd. Zij is de optimale schakel tussen opdrachtgever en leverancier. Zowel op managementniveau als op de werkvloer.

Flowtwo

“Het doel van Flowtwo is enerzijds het zijn van een facilitaire servicedesk op afstand. Een operationele kant waar bedrijven gebruik van kunnen maken als zij producten en/of diensten scherp willen inkopen, of facilitaire problemen hebben die opgelost moeten worden. Denk hierbij aan onder andere het verhelpen van diverse storingen of het uitvoeren van onderhoudsprojecten.

Strategische partner

Anderzijds is Flowtwo een strategische partner die adviseert bij de inrichting en ontwikkeling van een facilitaire organisatie. Het analytisch in kaart brengen van werkprocessen om verspillingen te reduceren, om daarna diezelfde processen te optimaliseren en te verbeteren. Altijd met de focus op klantwaarde.” De rol van een Facilitair Manager wordt binnen een onderneming steeds belangrijker, maar ook complexer. Flowtwo is hierin, structureel of projectmatig, de helpende hand.

Bent u benieuwd of Flowtwo voor u de juiste partner op facilitair gebied kan zijn? Neem dan contact op met sandra@flowtwo.nl / 06-14 54 84 50 en start vandaag nog met de service die uw bedrijf verdient!

Geen reactie's

Geef een reactie

Benieuwd wat Flowtwo voor u kan betekenen?